Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

I am a lion, hear me roar! :-)

Μια θεματική ενότητα που πάντα συναρπάζει τα παιδιά, ειδικά τα μικρότερα σε ηλικία, είναι αυτή στην οποία διδάσκονται τα ζώα. Οι ιδέες είναι πραγματικά ανεξάντλητες, και εγγυώνται τη διασκεδαστική εκμάθηση αλλά και… διδασκαλία. Η συγκεκριμένη ενότητα προσφέρεται για χρήση υλικού που ξυπνά σχεδόν όλες τις αισθήσεις των παιδιών, στοιχείο που βοηθά στην καλύτερη κι ευκολότερη αφομοίωση των νέων λέξεων.

A unit that fascinates all children, especially the younger ones, is the one that teaches animals. There are virtually endless ideas and possibilities that guarantee both fun learning and… teaching. This unit also favors usage of materials that appeal to almost all the senses, something that helps better and easier learning of the new vocabulary.

Για να δώσετε στα παιδιά μια πρώτη γεύση της νέας ενότητας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καρτέλες με τα ζώα, λέγοντας το όνομά τους στα αγγλικά, με τον κατάλληλο τόνο. Εγώ προτίμησα να παρουσιάσω ανακατεμένα τα άγρια με τα οικόσιτα ζώα, γιατί με βοήθησε στην τελευταία δραστηριότητα της ενότητας. Αφού έχετε κάνει μια πρώτη γνωριμία με τις νέες λέξεις, μπορείτε να συνδυάσετε τα ζώα με τον ήχο τους. Θα σας εξυπηρετήσει ένα παιχνίδι βρεφικής ηλικίας που παράγει ήχους διάφορων ζώων με το πάτημα του κατάλληλου κουμπιού, ή ένα cd με ηχογραφημένες φωνές ζώων. Αρχικά, μοιράστε τις καρτέλες με τις εικόνες των ζώων, ώστε αν κάποιος μαθητής δε θυμάται το όνομα του ζώου στα αγγλικά, να σηκώσει απλά την καρτέλα του όταν ακούσει τον ήχο. Έτσι κανείς δε θα αισθάνεται ντροπή που δε θυμάται τη λέξη, γιατί θα μπορεί να συμμετέχει στο παιχνίδι. Με αυτό τον τρόπο επιτρέπουμε σε κάθε μαθητή να προχωρήσει στο στάδιο παραγωγής λόγου με το δικό του ρυθμό, και μόνο όταν αισθάνεται εκείνος έτοιμος. Μέσω της συχνής επανάληψης, σιγά σιγά όλοι θα θυμούνται τουλάχιστον το ζωάκι του οποίου την καρτέλα είχαν. Παίζουμε το παιχνίδι αρκετές φορές, ώστε οι καρτέλες να εναλλάσσονται, και ο κάθε μαθητής να έχει μάθει τουλάχιστον τρία ζώα μέχρι το τέλος του μαθήματος. Μαθαίνουμε επίσης να τραγουδάμε το τραγουδάκι “Old McDonald had a farm”, που συνδέει τα ζωάκια της φάρμας με τους ήχους τους.

In order to give your learners a first taste of this unit, you can use animal flashcards, saying the name of the animal in the appropriate tone in each case. I prefer presenting wild and domestic animals altogether, because it helps a lot in my last session of this unit. After having introduced the new vocabulary, you can combine animals with the sound they make. A preschool toy producing various animal sounds or a cd with animal sounds can help you with this task. First give out the animal flash cards, so that in case a student does not remember the name of the animal in English, he / she can lift her flashcard and still win in the game. That way, no one will be embarrassed for not remembering the new words, and they will move to the production stage whenever they are ready and confident. Through repetition everyone will at least remember the name of the animal they had on their flashcard. We pay this game several times, making sure we rotate the flashcards, so that every student knows at least three animals by the end of the lesson. We also learn the song “Old Mc Donald had a farm”, which combines animals with the sounds they make.

Στο επόμενο μάθημα, φτιάχνουμε μαριονέτες από κάλτσες. Εξυπηρετεί καλύτερα να έχει ετοιμάσει ο δάσκαλος τα κομμάτια κάθε μαριονέτας, και να τα έχει βάλει μέσα στην κάθε κάλτσα. Οι οδηγίες και τα υλικά είναι πολύ απλά. Εγώ χρησιμοποίησα παλιές κάλτσες σε διάφορα χρώματα, παλιά περιοδικά, το φθηνότερο γκρι χαρτόνι, μερικά κομμάτια felt, ένα πιστόλι σιλικόνης και… πολύ φαντασία.

Ο στόχος είναι να δείξουμε στα παιδιά πως μπορούμε να ανακυκλώσουμε υλικά που δε χρειαζόμαστε, και να δώσουμε ερεθίσματα στην αίσθηση της αφής, που θα τα κάνουν να θυμούνται τις λέξεις ευκολότερα. Για παράδειγμα η «γούνα» της μαριονέτας-γάτας είναι μαλακή, ενώ τα λευκά χαρτονένια δόντια του καρχαρία μυτερά. Τα πρώτα δέκα λεπτά του μαθήματος αφήνουμε τα παιδιά να μαντέψουν τι ζώο έτυχε στον καθένα, κοιτάζοντας τα κομμάτια του.

Αν έχει προηγηθεί το μάθημα με τα μέρη του σώματος και των χρωμάτων, τους προτρέπουμε να χρησιμοποιήσουν το λεξιλόγιο που έχουν ήδη μάθει, για παράδειγμα «big grey ears,two big white teeth,maybe its a mouse”. Έπειτα κολλάμε μαζί τους τα κομμάτια και αποκαλύπτεται τι ζώο έχει ο καθένας. Τους ζητούμε να μιμηθούν τη φωνή του ζώου τους και να πουν το όνομά του στα αγγλικά.

In our next lesson, we make sock puppets. It is more convenient for the teacher to prepare the parts of every puppet from home, and place them into each sock. The instructions and the materials you need are really simple. I used old socks in various colours, old magazines, the cheapest grey carton I could get my hands on, some pieces of felt, a hot glue pistol and… a lot of imagination.

Our aim is to show our children how they can recycle materials they do not need, and stimulate their sense of feel, so that they remember the new words more easily. For example, the “fur” of the cat-puppet is soft, while the white carton teeth of the shark are pointed.

For the first ten minutes we let the students guess what animal they have in their hands, by looking at its pieces. If they already know the body parts and colours, we encourage them to use the vocabulary to describe what they see, e.g. “big grey ears, two big white teeth, maybe it’s a mouse”. Then, we put the puppets together, and we see what animal each student has. We ask them to mimic their animal’s voice and say its name in English.

Την επόμενη διδακτική ώρα, παίζουμε το παιχνίδι με τα ονόματα των ζώων, που παίξαμε με τις καρτέλες στο πρώτο μάθημα, αλλά με τις μαριονέτες μας αυτή τη φορά. Τα ζωάκια πηγαίνουν για ύπνο, και πρέπει να πεταχτούν μόλις ακούσουν το όνομά τους στα αγγλικά. Παίζουμε αρκετές φορές, εναλλάσσοντας τις μαριονέτες και τους μαθητές, ενώ μπορούμε να βάζουμε το νικητή κάθε γύρου να φωνάζει τα ζωάκια στον επόμενο γύρο.

Στη συνέχεια, ο δάσκαλος περιγράφει ένα ζωάκι, και το παιδάκι που έχει τη μαριονέτα πρέπει να μαντέψει αν μιλά για το δικό του, και να το σηκώσει. Με αυτή τη δραστηριότητα ανακυκλώνεται το λεξιλόγιο που έχουν ήδη μάθει, όπως τα επίθετα, τα μέρη του σώματος, τα χρώματα και οι αριθμοί.


In our next session, we play the game with the animal names that we played in our first lesson, but this time we use our puppets instead of flashcards. The animals pretend to go to sleep, and they have to pop up every time they hear their name. We play several times, rotating the puppets and the students, while we can have the winner of each round call the animals in the next round.

Next, the teacher describes an animal, and the student who has the puppet must guess if it is his, and “wake it up”. That way we recycle the vocabulary they have already learned, like adjectives, body parts, colours and numbers.

Στο τελευταίο μάθημα διαβάζουμε στην τάξη το βιβλίο “Dear Zoo”. Τα παιδιά μαντεύουν τι ζώο κρύβεται μέσα σε κάθε κουτί, και μιμούνται με κινήσεις πόσο μεγάλο, άγριο κτλ. είναι. Επίσης απαντούν σε ερωτήσεις που αφορούν το χρώμα του ζώου, τι του αρέσει να τρώει, που ζει, κτλ. Το συγκεκριμένο βιβλίο κάνει πάταγο κάθε φορά που το διαβάζουμε, ενώ σαν επιπλέον δραστηριότητα μπορούμε να παίξουμε μαντεύοντας μπερδεμένα τα ζωάκια που είναι στο κάθε κουτί.


In our last lesson, we read “Dear Zoo” in class. The students guess what animal is hidden in each box, and imitate by gestures how big, fierce, etc. it is. They also answer questions regarding the colour of the animal, where it lives, what it likes eating,etc. This particular book is a smash every time we read it,and as an extra activity we can play a game guessing what animal is in every box, in mix order.

4 σχόλια:

Crazy Tourists είπε...

Και γίνεται το μάθημα παιχνίδι! Μπράβο moukelάκι! Καταπληκτικές ιδέες!!

Τρελοτουρίστρια

Αννα είπε...

Τι ομορφο και καταπληκτικο μαθημα!!Μπραβο κοριτσι!!!

moukelis είπε...

Ευχαριστω πολυ! :-)

Αννα είπε...

Λοιπόν ήρθα να πω μαντινάδες

Το άστρο λαμπρό της Βηθλεέμ
και του Χριστού η Γέννα,
να σας χαρίσουνε πολλά
και ευτυχισμένα χρόνια.

Χρόνια πολλά χρόνια καλά
χρόνια γεμάτα υγεία
και του Χριστού η γέννηση
να φέρει ευτυχία